Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A reflektív, gyermekekhez irányított játékpedagógia

2016.01.23

A reflektív, gyermekekhez irányított játékpedagógia

Indokoltsága:

  • A nivelláló pedagógia válsága (iskola)
  • A személyre szabott nevelési szemlélet erősödése
  • A gyermek adott fejlettségének fejleszthetőségi jellemzőinek elfogadottsága

Alapja:

  • A gyermeki szükségletek felértékelődése
  • A folyamatos változáshoz történő alkalmazkodás igénye
  • A pedagógusok érzelmi kötődése a játék egészéhez.
  A régi játékpedagógia Az Alapprogram játékpedagógiája
Nevelésfilozófiája Morál és közösségi értékpedagógia A konstruktivitás pedagógiája
Paradigmája Az irányítás A reflektivitás
A játék szerepe A személyiségfejlesztés lehetőségét adja a nevelési terv megvalósításához A személyiségfejlődésben jelentkező szükségletek játékban történő ,, átfordításához" adja a segítséget
A játékpedagógia szocializációs alapja A gyermeki játék csoportszintű értelmezésének elsőbbsége A gyermeki játék individuális, mikrocsoportos jellege.
A játékkörnyezet jellege Nagy terek tematikus, rögzített játszóhelyekkel, melyek nem különülnek el egymástól 4 - 6 gyermek számára láthatóan lehatárolt játszóhelyek, a gyerek által is mobilizálható elemekkel.
A felnőtt szerepe A gyermeki gondolkodás, cselekvésirányítása a társadalmi sztereotípiákhoz, ill. a felnőtt világ moráljához A gyermeki érdeklődésfeltárása, követése és az érdeklődést involváló hatás, környezet biztosítása.
A felnőtt beavatkozási attitűdje A gyermek játékának értékelése A játékelképzelések támogatása.